środa, 7 listopada 2012

bento 96.


Dzisiaj bento bardzo japońskie i bardzo proste - w formie i przygotowaniu. :)


Jedna część pudełka to niemalże hinomaru bento. Niemalże, ponieważ w oryginale na środku ryżu leży marynowana śliwka umeboshi, a nie pomidorek koktajlowy. Ryż jest nieodzownym dodatkiem do drugiej części posiłku, aby mogło powstać kare raisu. To jedno z moich ulubionych japońskich dań - smaczne, treściwe i proste. Istnieje wiele odmian tego japońskiego curry, ja wybrałam najprostsze z nich - sos z warzywami (ziemniak, marchewka) i ryż.


A na deser słodkie owoce - banan, jabłko i kaki, o których dwakoty wypowiada się bardzo źle i siarczyście :), ale ja osobiście je uwielbiam i każdej jesieni na nie czekam.


Itadakimasu!

6 komentarzy:

  1. A mogę spytać jak robisz sos? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem było to kare raisu instant, ale w sieci jest mnóstwo przepisów - zazwyczaj gotuję według tego, który akurat mi wpadnie w oko. :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Z tego, co wiem, można i tak, i tak. Ja jem ze skórką. :)

      Usuń
  3. O kare raisu! Ja 'instanta' nigdy nie użyłam, moooże jak kiedyś spotkam tanie albo polecę do Jp... :) I hinomaru ładne ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Ja też nie za często kupuję instant - ceny u nas są kosmiczne... :/

      Usuń