środa, 5 czerwca 2013

bento challenge 15.

Bento: posiłek w pudle.

Bentō - w japońskiej kuchni oznacza posiłek na wynos, w pudełku lub termosie. Można go zabrać do szkoły, pracy lub na wycieczkę. Od tradycyjnych polskich kanapek jest bardziej dekoracyjny i weselszy. Od fastfoodów i jedzenia na mieście - zdrowszy, smaczniejszy i… tańszy. My, Magda, Monika (Bento po polsku) i Ola (Zapiski kulinarne Oliko), już o tym wiemy:) "Bentujemy" prawie codziennie, dla siebie i swoich bliskich. Pudełkowanie śniadań to dla nas świetna zabawa! Z tego powodu postanowiłyśmy wyznaczyć sobie nawzajem bentowe wyzwania. Od dziś, w każdą środę co dwa tygodnie będziemy pokazywać bento zrobione według specjalnych wytycznych.

Piętnastym tematem jest... burza w bento. :)



Burza (deszcz w ogóle) często przywodzi mi na myśl Totoro z parasolką - obraz chyba znany każdemu miłośnikowi Japonii. :) Spróbowałam przenieść go do pudełka i... wyszedł raczej kuzyn Totoro, ale zabawy miałam co nie miara. A skoro burza, to jest i ciemna chmura, i deszcz, a nawet grom z jasnego nieba. A Totoro chowa się w trawie i pod parasolką na ryżu.


A że po burzy/deszczu wychodzi słonce, to i tęcza czasem się trafi. U mnie tęcza przgryzkowa z owoców i warzyw: czerwony (truskawki), pomarańczowy (marchewka), żółty (banan), zielony (awokado), niebieski (borówki) i fioletowy (winogrono).


Podejmiesz wyzwanie?
Jeśli tak, to masz dwa tygodnie by zrobić bento-interpretację tematu pierwszego. Link do bloga lub bezpośrednie zdjęcie umieść na naszym Fanpage'u.

Pokaż światu swoje śniadanie! Nie możemy się doczekać, by je zobaczyć!

Miłej zabawy! Za dwa tygodnie kolejne wyzwanie! :)


7 komentarzy:

  1. ale fajne te kropelki :) i totoro biedny, pewnie się przestraszył...
    Pozdrawiam ciepło
    dziś u mnie "tylko" deszcz, bez burzy :D

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, a Totoro ma jakąś niewyraźną minkę, to fakt. :)

      Usuń
  2. Aaa, to jest serowa burza! :D Ja sobie myślę, co to za strzałka :P
    Fajne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, serowa burza. Na nic więcej nie było mnie manualnie stać. :)

      Usuń
    2. A tam, dla mnie to jest nieosiągalne :P bo:
      a) nie mam cierpliwości,
      b) nie mam talentu,
      C) nie chce mi się :P

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Thanks! I was a bit afraid that it wouldn't look like Totoro at all. :)

      Usuń